Gościliśmy uczniów z Pozezdrza

foto_001 7 czerwca przyjęliśmy grupę uczniów z Pozezdrza. Jak co roku, w ramach nagrody dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jadwigi Tressenberg w Pozezdrzu, do placówki w Sztutowie przybyły dzieci z tej mazurskiej miejscowości.

Dzień 1 Dzień 2 Dzień 3

____________________________________________________________________________

Dzień 1

Pierwszego dnia zaprosiliśmy gości na wycieczkę po Żuławach z Bogusią Tartakowską. Dzieci poznały m.in. kościół w Lubieszewie, wiatrak koźlak w Palczewie, cmentarz menonicki w Stogach, a ponadto wiele ciekawostek o naszym „płaskim kraju” i jego podcieniowych domach.

Wieczorem podróżnicy udali się na pizzę do Sztutozzerii, a dzień zakończyli nad morzem.

Dzieci, które za tydzień wyruszą do Pozezdrza, zaopiekowały się naszymi gośćmi i razem bawiły się wspaniale.

____________________________________________________________________________

Dzień 2

Sobota, 8 czerwca był drugim dniem pobytu gości z Pozezdrza w sztutowskiej szkole. Nasi podopieczni przygotowali grę terenową dla Pozezdrzan. Po wspólnej zabawie zaprosiliśmy ich na festyn rodzinny. Dzień zakończyliśmy ogniskiem i odpoczynkiem na plaży.

Jak zawsze było intensywnie, ale bardzo przyjemnie.

____________________________________________________________________________

Dzień 3

Ostatniego dnia wizyty naszych gości z Pozezdrza, zgodnie z ich życzeniem zaplanowaliśmy wizytę w Muzeum Stutthof w Sztutowie.

Grupa była zróżnicowana, więc zaplanowaliśmy dla naszych podopiecznych spacer edukacyjny. Opowiedzieliśmy o naszych doświadczeniach w pracy z Patronem Szkoły i współpracy ze szkołami noszącymi imię związane ze Stutthofem. Wielokrotnie odwoływaliśmy się do wspomnień byłych więźniów, którzy spotykali się z naszą młodzieżą i dawali świadectwo.

To był dobry czas- na wspomnienia, rozmowę i opowieść o stutthofskich dzieciach, które jako dorośli odwiedzali szkołę. Był także czas na refleksję o naszej- dorosłych odpowiedzialności za podtrzymywanie pamięci i odpowiedzialności za to, co przekażemy i jak ukształtujemy kolejne pokolenia.

Serdecznie dziękujemy za uważność i ciekawość. Dobrze mieć takich słuchaczy! Zapraszamy do Sztutowa! Do zobaczenia

Szkoła Podstawowa im.Jadwigi Tressenberg w Pozezdrzu!

Serdecznie dziękujemy naszym uczniom i nauczycielom oraz Stowarzyszeniu Szkolna 13 za zaangażowanym w przyjęcie naszych gości i wspólne działanie.